Mitt möte med sagornas värld

Vindarna blåste kallt. Löven hängde brunoranga på träden med den röda himlen som bakgrund. Det var en dag i oktober, bland dem första då man verkligen märker att hösten är kommen. Det var då jag såg henne. Hon stod vid busshållsplatsen och ögonen under hatten såg längtansfullt ut i luften. Hon var klädd i en gammaldags rosa klänning och ovanpå det ett vitt förkläde. Hon hade ett svart paraply i sin högra hand som hon kramade hårt, rädd för att mista det. Det var nämligen hennes färdmedel hit, och antagligen hem igen.

Det var dagen då jag träffade Mary Poppins.

I klarspråk: Det var en märklig flicka vid bussen idag iklädd någon mindre vacker mormorsklänning. Med tanke på hennes paraply och hatt tillsammans med resten av hennes outfit såg hon ut som om hon var direkt tagen ur Mary Poppins.

Kommentarer
Postat av: Anonym

diggar din design , du har fett skön blogg (: kolla min blogg och läggen kommentar äru snäll , peace n love !

2009-10-13 @ 12:53:00
URL: http://nimanouvic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0