Utförsäljning av mina principer

För ett tag sen blev jag medlem på en sida som heter "Bloggtrafik". Idén är att man ska få fler besökare till sin blogg genom att klicka på andras bloggar. Hur bra funkar det? Inte alls bra. Grejen blir att man sitter och klickar sig  vidare bara för att samla poäng, och läser inte inläggen. Och det är väl ändå det viktiga, att folk läser det man skriver? Inte bara att de klickar sig in och inom loppet av 5 sekunder redan är inne på någon annan blogg.

Sen förstör det statistiken. Man ser inte hur många som verkligen är läsare. De trogna läsarna blandas ut med poängjagande freaks som någon gång gör en hastig reklam; "Hej, titta min blogg!"

Det här inlägget är inte bara skrivet för att jag ska värva medlemmar och på så sätt få mer poäng. Eller? Jag ska låta länken stå här nedan bara för att.

Klicka här om du trots allt vill gå med.

Kommentarer
Postat av: city girl

hej!

jag håller med dig till 100%



xo xo-

2009-10-16 @ 01:22:45
URL: http://mariawerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0