Halv åtta hos Carl-Otto

Jag vet inte om ni har sett "Halv åtta hos mig" den här veckan. Till er som inte gjorde det; Var glada. Till de arma människorna som gjorde det; Jag beklagar. Vad vi möts av är en väldigt viktig liten herre. Ett typexempel på den person man föreställer sig när man tänker på en Besserwisser. Med slickat hår och kavaj gör han sig märkvärdig över allt, och berättar alltid till kameran efter middagen vad som inte passade.

Sen när det är dags för prisutdelning säger han tappert att alla är minsann värda vinsten. Dock avslöjar hans min vad han egentligen tycker. Han slickar sig runt munnen och ögonen spärras glupskt upp när han får syn på pengarna. "Men man är ju rätt sugen på att vinna," erkänner han diskret.


https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1407194/images/2009/vs2viyvq_56296796.jpg

Carl-Otto i mitten till höger. En lagom uppblåst man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0