Stalkerkänsla

Jag har en ond aning att Petra Mede förföljer mig. Men aldrig inte i sin fysiska form, utan på bild, TV eller som en röst viskandes läskiga saker i mitt huvud.

Nu för en liten stund sen dök hon upp i min brevlåda. Jag liknande en liten flicka som sett en spindel då jag gav av ett gällt skrik och tappade all post på den blöta marken. Vad jag möttes var en tidning i brandgula nyanser och en närbild på hennes gap. Tidningen hette LiV. När jag fann mig själv helskinnad tordes jag titta närmare. Det vad Riksförbundet för Trafik-, Olycksfalls- och Polioskadades tidning. Fann mig själv att undra om hon kanske var fysiskt skadad också, eller om det låg kvar på den psykiska planhalvan. 

Vad artikeln handlade om vet jag inte. Vågade inte läsa. Men jag skulle tippa på att den handlade om Maud Olofssons sexliv.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1407194/images/2009/petra-cover_56793105.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0