Pizza via mobilen

Alltid när jag är på min väg hem stöter jag på en pizzeria. Alltid lockas jag av att gå in. Alltid gräver jag i mina fickor efter pengar. Alltid inser jag att jag gräver förgäves. Alltid blir jag besviken.

Men nu har jag kommit på en ultimat lösning på mina problem. SMS-pizza. Vad är då det kan man ju undra?

Jo, SMS-pizza fungerar precis på samma sätt som SL:s SMS-biljetter. Man skickar helt enkelt en kod (Skicka A för Grupp A-pizzor, B för Grupp B-pizzor osv) till ett nummer (72XXX). Tillbaka får man ett kvitto på sitt köp som man visar upp får pizzabagaren. Man anger vilken pizza man vill förtära. Klart, Bon Appetit!

Dock kan det hända att man är något alkoliserad och då är det inte lika lätt att knappa in detta chiffer för delikatesser. Då ska man kunna ringa en automatisk telefonsvarare som guidar dig genom köpet.

"Hej, vilken pizza intresserar dig?" Ja schka ha en vesuvio med exschtra ost "Jag uppfattade inte din beställning, var god upprepa" Vesuvio, exschtra OST "En vesuvio utan ost, stämmer det?" Najje! "Tack för din besällning, välkommen åter, BEEP" @%&=$!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha cool design! ;) ha en bra kväll, kram Mia!

2009-09-27 @ 20:45:21
URL: http://miamupp.blogg.se/
Postat av: Olivia

Snygg blogg :D

Ha det bra! ^^

Olivia

2009-09-27 @ 20:48:57
URL: http:// frozenheartbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0